Photobucket - Video and Image Hosting
 
APAKAH YG PAS PERJUANGKAN ADALAH AGAMA ISLAM YG SESAT SEHINGGA UMNO TIDAK ADA SEDIKIT PON INGIN MENGETAHUI AKAN KEBENARAN & KEBATHILANNYA.."DahLahLAH, undurLAH, letihLAH, ApaLAH, MengaLahLAH, MengarutLAH...."

Hot And Spicy's


Blog For Free!


Archives
Home
2009 November
2009 February
2009 January
2008 December
2008 November
2008 October
2008 September
2008 August
2008 July
2008 June
2008 May
2008 April
2008 March
2008 February
2008 January
2007 December
2007 November
2007 September
2007 August
2007 July
2007 June
2007 May
2007 April
2007 March
2007 February
2007 January
2006 December
2006 November
2006 October
2006 September
2006 August
2006 July
2006 June
2006 May
2006 April
2006 March
2006 February
2006 January
2005 December
2005 November
2005 September
2005 August
2005 July
2005 May
2005 April
2005 March
2005 February
2005 January
2004 December

My Links
LET GO JOINT tBLOG GROUP'S
RM10Maybank2U
Disertasi
KedahLanie
FGR
Beli VCD on-Line
TauXpe
UstazMUda
SaifuL Islam
Harakah
tranungkite
Malaysia Today
WIKIPIDIA
RM35 seumur hidup..UNTUNG RM8000 sehari
kereta Mayat
iklan apa2aja
Soduku Online
Kamus BI > BM

tBlog
My Profile
Send tMail
My tFriends
My Images

Sponsored
Create a Blog!




  • Kuliah.fm
    (Malaysia - Winamp/RealPlayer)
  • Ikim.fm
    (Malaysia - Media Player)
  • Radio Tarbiyyah
    (Indonasia - Winamp/RealPlayer)
  • Nur Islam
    (Brunai - Media Player)

  •  
    Live Web Radio :
    [ S1 - T.Melewar ]
    [ S2 - Rusila ]
    [ S3 - Putik ]
    Live Web TV :
    [ S1 - KL ]
    [ S2 - Terengganu ]
    [ S3 - Kelantan ]
    [ WTV8 ]
    [ TVPas]

    Untuk Download fail audio & video ini, sila ke laman khusus JITPNT iaitu TerengganuKini.Net
    http://www. terengganukini.net



    Link Sahabat:
    *Kassim Selamat
    *TauXpe 
    *NaBilah
     


    web counter


    JIKA ANDA MEMPUNYA CERITA2 @ ARTIKAL2 YANG MENARIK ANDA BOLEH E-MAILKAN PADA SAYA DI :
    taraknama@gmail.com




     

    I Will Back My Friend......
    11.07.09 (11:34 pm)   [edit]

    Assalamualaikum Sahabat Semua...

    Sebelom apa2 kawan nak mintak maaf dulu laa sebab ada jugak sahabat dok tanya mana gua hilang... sebenaqnya tak kemana masih dok ada di persekitaran dunia blog nie...cuma sekadar merendahkan diri sahaja....

    Biarkanlah sahabat2 yg baru dok joint dalam dunia blog nie main peranan tetapi memandangkan dok tengok sekarang nie dah ada saingan sikit maka kawan akan turun kepersada...

    Insya'allah i will back..... 

     



     
    NegaraKU yg KACAU BILAU
    03.01.09 (1:23 pm)   [edit]

     

    KACAU BILAU

    OTAK NAIK SASAU

    BUAT NEGARA MACAM CINCAU

    HANGPA SEMUA OTAK KACAU

     

    KENA KAT HANGPA BUAT TAKTAU

    KENA KAT KAMI CEPAT HANGPA MERACAU

    KASI SEBAR SATU PULAU

    YANG HANGPA BUAT BUKAN CERITA SASAU

     

    OI ORANG GILAK

    HANGPA INGAT NEGARA NIE HANGPA PUNYA

    BUAT IKUT SUKA MAK BAPAK HANGPA

    SEMUA HANGPA BUAT JADI CACAMERBA

     

    HANGPA MEMANG GILA

    GILA GILA GILA

    LAST RAKYAT YANG JADI KACAU BILAU



     
    Boring | Meluat | Dedah | Londeh
    02.21.09 (9:51 am)   [edit]

    Assalamualaikum,

    terlebih dahulu aku nak mintak maaf kat hangpa semua pasai blog aku nie senyap sunyi jaa sejak kebelakangan ini... sebenaqnya aku rasa macam nak naik boring tengok POLITIK dalam MALASYSIA nie.. baik BN baik PR... sampai naik penin aku di buatnya...

    kalau macam nie punya POLITIK sampai bila RAKYAT nak dapat KENIKMATAN dari HASIL PENGUNDIAN dahulu aku pon tak tau laa... 

    Sekarang nie aku berpendapat senang jaa... SETIAP PERBUATAN DAN PERGERAKKAN pimpinan politik di MALAYSIA nie apa kata RAKYAT yg RAKAM kan PERGERAKKAN mereka... alaa hidup rakyat lanie kira handphone dah ada camera dah.. videocame boleh buat gambaq boleh ambik suara boleh rakam... 

    Jadi kita gunakan teknologi yg canggih manggih nie kita rakam dah dedahkan kat internate biaq satu dunia tau kelaku pemimpin kita... kita buat macam filem sivaji the bos... amacam ada berani kaa...???

    Bukan apa aku kata hang salah hang kata aku salah lanie biaq rakyat buat keputusan pastu sumber maklumat bukan mai dari harakah atau utusan biaq mai dari sumber YouTube ka Blog ka dan siap ada rakaman gambaq atau video yang sahih...

    cth macam kes kat terbaru pendedahan anuar ibrahim pasai adun kedah yg dok bincang dengan bekas mb kedah pasai lompat parti.. lanie dah kata ada video klip apa kata dedahkan aja..biaq rakyat tengok muka yg hensem tuuu dan biaq rakyat buat keputusan, bukan tak caya kat SPRM tapi tengok depa cakap pon macam bias jaa.. kalau nak tunggu siasatan alnampak gayanya  runtuh satu lagi kerajaan pilihan rakyat puak tu belom tentu settle siasatan nya...

    satu pasai SPRM nie kalau siasatan negeri Pakatan Rakyat siasat sepantas kilat 1bln ja settle spt kes MB Selangor danbelom dakwa lagi dah kata ada bukti kukuh...cakap apa macam nie..ko tu badan bebas dan nama suruhanjaya... cakap berlapik laa..jangan jadi wakil BN plak... dah ko boleh siasat pantas kenapa kes RASUAH POLITIK UMNO yg bising sebelom PERAK jatuh dulu sunyi sepi ja... dan KES RASUAH yg di repot kena kat batang Hidung Peminpin MALAYSIA kenapa sunyi sepi jaa... ini yg buat org macam aku berbelah bahagi dengan intitusi hang pa...

    Lanie aku kata biaq rakyat yg guna kuasa dia.. hangpa peminpin buat kerja elok-elok silap kami akan rakam perbuatan hangpa.. buaq kami dedah dulu kat dunia dan bila hangpa mampos nanti biaq 2 malaikat tu pulak tayang kat padang masyar nanti... baru hangpa ada akai kot lepas nie...

    Ayuh rakyat kita guna kuasa kita untuk menjadikan malaysia sebenaqnya malaysia..sebab negara ini bukan harta mak bapak depa saja yg punya....kita jugak ada kuasa.. mereka cuma diamanahkan untuk mentadbirnya sahaja...

    • pendedahan pertama.. aku nak tengok video cctv adun kedah dgn bekas mb...sapa ada dedahkan kat rakyat
    • pendedahan kedua...tingkah laku peminpin yg berkeliaran disekeling kita.. jika dok buat perangai babi cepat rakam dan tunjukkan kat rakyat...nak sembang pasai moral sangat jadi kita ajaq depa pasai moral camna!!
    • pendedahan ketiga...mana yg dok kerja dan terima arahan gila babi suruh buat kerja setan hangpa copy pastekan arahan tu dan tunjukkan kat rakyat marhaen semua...baru ada akai semua
    • pendedahan keempat....
    • pendedahan kelima.......
    • pendedahan keenam....
    - Hangpa tunggu seterusnya.............
     


     
    TAHNIAH..P036..
    01.19.09 (2:20 pm)   [edit]

    http://img89.imageshack.us/img89/9347/abnertm5.jpg

     

     

     



     
    Oi KARPAL awat hang Bengap sangat nie...??
    01.09.09 (11:20 am)   [edit]

    aduss semalam aku bebel pasal si brahim.. hari nak bebel pasal mamat mangkaq sekoq nie pulak... nama saja peguam tapi bengong nak mampos... awat laa DAP dok simpan sangat mamat bioul sekoq nie aku pon tak tau..

    Oi kapal aku nak tanya apa yg hang keliru sangat nie..hang tak paham tang mananya.. atau hang sekoq ja yg dok keliru lagi tapi orang lain so far dah dapat terima dah hukum yg akan dibuat itu jika PAS memrintah. KELIRU apanya dah jelas ianya HANYA akan di jalankan kepada ORANG ISLAM..ulang ORANG ISLAM.. hang BUKAN ISLAM tak payah kalut atau seboknya kami tak akan kerat aihh tangan hang atau rotan hang.. tak payah pikiaq semua tuu.. hang kalau buat salah pie la diadili dalam mahkamah yg menjalankan hukuman sivil seperti mana yg dok ada sekarang nie...

    lepas tu aku nak tanya hang lagi.."BERTENTANGAN DIMANA nya dengan HASRAT PAS nak BUAT NEGARA ISLAM...?" bertentangan dimananya.. dah itu perjuangan PAS..sama la dengan konya nak buat MALAYSIAN MALAYSIA... ada PAS bangkangnya... buat laa kalau ko mampunyai sokongannya..sekarang semuanya BERSATU DALAM PAKATAN RAKYAT jadi kena pakat-pakat faham la ideologi masing-masing namun kena ingat matlamat utama NYAHKAN UMNO... jadi disini kau memerlukan aku dan aku memerlukan engkau jadi sendiri mau ingat laa jangan la celupar sangat...

    kau nie peguam dan paham Undang-undang takan ini pon nak kena cerita.. andai kau nak buat MALAYSIAN MALAYSIA kau kena ada majority dalam parlimen sebab nak ubah perlembagaan begitu jugak dengan PAS andai nak buat Negara ISLAM kena juga dapat majority dalam PARLIMEN tak kan benda nie nak kena cerita.. awat ko nie bangang sangat..

    *aku ulas kat artikal pulak dengan ulasan aku tu di bold kan

    Kenyataan Anwar mengelirukan - Karpal

    KUALA LUMPUR 8 Jan. - Kenyataan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menegaskan hukum hudud hanya terpakai kepada orang Islam dan bukannya di seluruh negara adalah mengelirukan, kata Pengerusi DAP Karpal Singh hari ini.

    *keliru tang mananya habaq mai sat..?

    "Kenyataan oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa tidak perlu menolak hukum hudud kerana ia hanya terpakai kepada orang Islam adalah bertentangan dengan hasrat Pas yang mengakui mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

    *bertentangan pasai pa..memang hudud nie hukum untuk orang ISLAM sahaja.. bertentangan pasai pa plak dengan hasrat nak buat negara Islam.. kalau dah negara tu majority islam dan semua pakat bagi mandat dan sokong perjuangan ISLAM dah tentu laa akan jadi negara ISLAM dan semestinya HUKUM ISLAM itu akan dilaksanakan..tapi untuk orang ISLAM sahaja.. orang bukan ISLAM Allah tak benarkan jika mereka tak mahu..

    "Ini memang menjadi pendirian Pas sejak ditubuhkan sepertimana dicerminkan dalam kenyataan oleh bekas dan pemimpin Pas sekarang," katanya dalam kenyataan di sini.

    Karpal Singh menegaskan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat, dipetik dalam laporan berita pada 23 Disember tahun lepas sebagai berkata: "Saya tidak nampak kenapa mereka (iaitu orang bukan Islam) tidak dapat menerima hukum hudud yang tidak berbeza daripada undang-undang Barat".

    *Betul la tuu.. HUKUM HUDUD nie pon bukannya dibuat suka-suka saja tapi untuk membicarakan dan menghukum orang yg buat salah..tak boleh kaa.. sedangkan GANTUNG SAMPAI MATI boleh terima.. itu pon hukuman untuk org buat salah.. yg tak bersalah dok kalut apanya..awat hangpa nie org salah kaa...??

    Karpal yang juga anggota Parlimen Bukit Gelugor berkata, untuk hukum hudud diguna pakai, prasyaratnya ialah penubuhan sebuah negara Islam seperti Arab Saudi di mana undang-undang Islam terpakai kepada orang Islam dan bukan Islam.

    *betoi ka benda nie bro.. kalau betul ko susah hati apanya dah perlembagaan negera depa macam tu.. terima laa pastu negara depa 99% Islam.. nak kalut apanya..namun ALLAH swt telah memberikan kelonggaran atas Ayatnya yg HUKUM HUDUD ini untuk ORANG ISLAM sahaja dan jika ORANG BUKAN ISLAM bersetuju nak ikut jugak HUKUMAN guna SISTEM ISLAM baru dibenarkan.. jadi maybe orang Bukan ISLAM kat Arab sana setuju menerima perlaksanaan Hukuman HUDUD ini.. lalu apa yg kalutnya lagi disini bro...kalau ko tak suka nak kerat tangan kalau ko9 mencuri lantak laa sebab ko bukan orang Islam tapi ko tetap akan di hukum dengan Hukuman SIvil seperti PENJARA ka DENDA ka..

    "Adalah penting untuk Anwar mengetahui apakah niat sebenar Pas yang memperjuangkan penubuhan sebuah negara Islam.

    "Mungkin Presiden Pas, (Datuk Seri Abdul) Hadi Awang patut memberikan penjelasan sama ada hukum hudud yang ingin dilaksanakan Pas terpakai kepada orang Islam dan juga bukan Islam sekiranya Pas berjaya menubuhkan sebuah negara Islam. Demi kepentingan orang ramai, beliau patut berbuat demikian," katanya.

    *Berapa kali mau cakap la mangkok oi..

    Karpal Singh berkata, Malaysia bukan sebuah negara Islam dan kelulusan serta pelaksanaan hukum hudud adalah melanggar Perlembagaan.

    *Tak payah habaq laa..ini laa sebabnya PAS dok berjuang sekarang nie sehingga cukop majority dalam Parlimen dan semua orang dah paham akan Hukum Hudud nie baru nak buat semua tuu..

    LASt : dah la Karpal oi penat aku dengan hang sekoq nie..perangai hang sebijik macam si Brahim nuu.. brahim cara brahim karpal cara karpal..last dua-dua bengong...

    So far orang nak pie perang dah tak berapa nak sembang dah kes dalam kelambu
    tapi si natang bengong karpal nie tak sudah2 suka sembang
    kat AKHBAR musuh pasai hal rumah tangga sendiri.. 
    AKU PON TAK TAU PASAI Paaa...?? 

     



     
    Betoi ka Pembangkang tiada ISU..??
    01.08.09 (10:47 am)   [edit]

    Apa la bangang sangat UMNO nie.. awat kalau Pilihanraya kena buat ISU baru sajalah.. dan isu lama yg tak selesai tak boleh sembang dah ambik sapu letak bawah karpet kaa.. Jika basa bengong tu tetap bengong laa nak kelirukan rakyat.. Kira nasib baik laa dok buka Isu Lama kalau buka yg baru pulak campuq yg lama aku rasa hangpa pulak yg kalutnya sebab dari 3 raga dah jadi 10 raga...mampos hangpa tak terjawabnya...

    ISU LAMA

    • pemerintahan negara dijalankan penuh rasuah - memang pon hangpa rasuah.. jadi kalau benda nie kira benda tak patut sembang dah kira syok la hangpa boleh bergembira dengan harta rakyat sebab isu lama jadi tutup kes laa... pierahh mana boleh tutup kes kena ulang2 habaq kat rakyat kata pimpinan yg dok ada la nie RAQSUAH.. nak menang Ketrua Bahagian pon RASUAH nak JAWATAN Naib PRESIDEN pon rasuah..(opss politik wang).. abiss nak baiq gitu saja..
    • pembaziran Wang Royalti minyak - memang pon bazir.. dapat berbilion-bilion tapi rakyat yang hidup macam mak wok tu pon ada lagi...kenai ka makwok sapa..??
    • memuji allahyarham - isu lama ka tu bila puji si mati.. diakan baru mati kira baru la tuu..

    benda tiga nie pon hangpa dah tak terjawab dah dok kalut suruh bagi ISU BARU.. ok nie aku senaraikan sikit ISU BARU...

    • EUROCOPTER - beli tanpa test drive dan tender mahal melambung
    • POLITIK WANG untuk dapat PANGKAT DALAM UMNO lepas tu yg menang nie pulak akan jadi pemimpin negara...
    • IKTIRAF ISRAEL DAN ENGGAN IKTIRAF HAMAS
      Anwar Ibrahim yang selalu difitnah oleh UMNO sebagai ejen Zionis menempelak tindakan UMNO dan Pak Lah yang enggan mengiktiraf Hamas sebagai kerajaan yang sah di Palestin.
      UMNO dan Pak Lah seterusnya secara tidak langsung hanya mengiktiraf Israel apabila UMNO dan Kerajaan Malaysia hanya berurusan dengan parti nasionalis Mahmud Abbas yang kalah pilihanraya Palestin. Parti Fatah ini diiktiraf oleh Israel dan UMNO mungkin terasa terpanggil untuk menunjukkan persefahaman dengan Israel dengan bekerjasama hanya dengan Fatah.

    • HARGA BARANG TAK TURUN-TURUN...
    • DUIT 5Billion KWSP bail-out jadi apa dah sekarang..?
    • dan banyak lagi la..hangpa pakat tambah sendiri laa maleh aku nak nulisnya..

    Tiada isu baru dalam ceramah pembangkang

    Oleh ZULKIFLEE BAKAR

    SEMALAM, pakatan pembangkang memulakan kempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu dengan mengadakan ceramah mega di Kampung Tanjung Kapur, Kuala Terengganu.

    Bersesuaian dengan istilah ‘mega’ yang digunakan, ceramah berkenaan yang bertujuan memperkenalkan calon Pas, Mohd. Abdul Wahid Endut, membariskan kesemua pemimpin besar pakatan tersebut.

    Mereka yang berada di atas satu pentas di hadapan ribuan hadirin pada majlis itu ialah Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat; Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim; Pengerusi DAP, Lim Kit Siang; Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa dan Pesuruhjaya Pas Terengganu, Datuk Mustafa Ali.

    Seperti diduga tiada isu baru yang ditimbulkan melainkan dakwaan bahawa pemerintahan negara dijalankan penuh rasuah, pembaziran wang royalti minyak oleh kerajaan Terengganu dan berusaha meraih sokongan pengundi dengan memuji Allahyarham Datuk Razali Ismail.

     



     
    K.Terengganu : Surat Cinta kat Brahim Ali - Letak Jawatang Segera..!!!
    01.08.09 (10:21 am)   [edit]

    Assalamualakum,

    Oi brahim brangset nie aku nak habaq kat hang, jangan jadi dajal mata satu basa tak kenang budi awat ingat mu hebat sangat kaa.. hidup jilat pungkoq pon masih tak sedaq diri.. sudah-sudah laa dok buat kerja musang berbulu ayam nie.. ingat mu menang pon atas ehsan orang pastu basa tak kenang budi la plak.. awat yg mu dengki sangat perjuangan yg PAS bawak nie.. awat tak kena tang mana nya perikatan yg dibuat antara PAS & DAP nie.. awat yg mu tak senang hatinya bila DAP dan PAS boleh dok semeja pastu bincang bab hudud lagi.. DAP tak suka HUDUD mampos pie la dia sebab dia bangsa cina kapir.. memang pon depa boleh kata tak suka...

    lanie aku nak tanya mu.."Mu nie suka kat HUDUD dak..dan paham dak macam mana nak buat HUDUD nie kat PARLIMEN..??" Jawab mai sat aku nak dengaq.. jangan la kata HUDUD nie PAS saja.. nak kena buat dia kena dapat majority undi dalam PARLIMEN kalau just Ahli PARLIMEN PAS saja yg buat USUL dan yg lain tak sokong macamana nak jadi UNDANG2 HUDUD nie...tapi tang nak buat PAS tetap akan buat seandainya mereka mendapat majority di PARLIMEN itu pon nak kena habaq kaa... Yang dok gatai mulut cakap benda tak paham tu pasai pa awat mu nie sayang lagi ka kat UMNo tuu.. kalau sayang lepas 17hb nie mu plak letak jawatan ahli parlimen kita buat Pilihanraya baru dan Mu ambik sorang sebagai wakil calon mu (sbb mu tak leh tanding dah) dan kita kempen lawan tengok sapa menang... Kita tengok PASIR MAS boleh kat sapa plak lepas nie...

    Tak payah ajaq PAS nak tunduk ka tak... Selama nie pon mana ada tunduk pon tekanan DAP tu.. tapi yg Mu dok jadi bewak lidah bercabang apahal.. sudah-sudah la brahim.. org dah naik meluat dah kat mu nie... boleh belah laa...

    Aku ulang kalau berani sangat LETAK JAWATAN SEGERA SEBAGAI AHLI PARLIMEN...lepas tu kita tengok siapa yg kena....

    Pas diminta tidak tunduk gesaan DAP - Ibrahim Ali

    KOTA BHARU 7 Jan. - Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali meminta Pas supaya tidak tunduk dengan gesaan DAP yang mahu parti itu menghentikan cita-cita membentuk negara Islam dengan pelaksanaan hukum hudud.

    Katanya, adalah sesuatu yang malang jika Pas terpaksa akur dengan kehendak DAP dan melupakan teras perjuangannya selama ini dalam usaha pakatan pembangkang mengambil alih pemerintahan negara.

    Ibrahim menyifatkan DAP menolak Islam sebagai agama rasmi negara kerana secara terang-terangan tidak dapat menerima pelaksanaan hukum hudud dan qisas.

    "DAP telah menolak hudud, ia adalah sebahagian daripada Islam, sekiranya parti itu menolak hudud, maka dengan sendirinya ia menolak Islam dan menentang Perlembagaan negara.

    "Perlembagaan jelas menunjukkan Islam sebagai agama rasmi Persekutuan, jika parti ini masih berpegang kepada pendiriannya, maka mereka boleh dianggap menentang Perlembagaan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh semalam yang dilaporkan terus bertegas menentang pelaksanaan negara Islam dan hudud di negara ini.

    Karpal juga meminta pemimpin Pas supaya menghentikan kenyataan dan pendirian untuk melaksanakan hukum tersebut sekiranya mahu terus berada dalam pakatan pembangkang kerana syarat itulah yang membolehkan mereka terus bekerjasama dalam pilihan raya umum lalu.

    Malah, menurut Karpal, DAP hanya memutuskan untuk membantu Pas dalam pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu setelah Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa menarik balik kenyataannya berhubung pelaksanaan hudud selepas pembangkang berpeluang membentuk kerajaan.

    Ibrahim yakin, DAP tidak ikhlas dalam menjalinkan kerjasama dengan Pas dan ia diadakan semata-mata mahu memperoleh undi daripada kaum Melayu bagi mendapatkan lagi lebih banyak kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen.

    "Saya menyokong penuh sekiranya Pas mahu melaksanakan hudud jika pakatan pembangkang dapat memerintah negara ini.

    "Bagaimanapun, ia agak sukar untuk dilaksanakan (hudud) kerana rakan mereka (DAP) dalam pakatan tidak dapat menerima dasar itu dan Pas sedia menunggu untuk mendapat persetujuan semua," katanya.

    Katanya lagi, jika DAP tidak dapat menerima dasar parti Islam itu, mereka seharusnya tidak bekerjasama untuk membentuk kerajaan di Perak.

    ''Pas perlu bertegas dalam pelaksanaan dasarnya dan mereka juga perlu menarik diri daripada bekerjasama dengan parti itu. Ia tidak perlu mengorbankan dasarnya dan berkawan dengan DAP semata-mata untuk mendapatkan kuasa.

    ''Apa guna perjuangan sekiranya dasar tidak dapat dilaksanakan. DAP secara jelas menolak hukum hudud, oleh itu, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaludin dan Pas perlu keluar daripada kerajaan pakatan di negeri itu," katanya.




     
    SALAM HIJRAH dan Salam 2009...
    01.02.09 (2:17 am)   [edit]

    Assalamualaikum,

    Rasanya tak terlambat lagi kot aku nak ucapkan SALAM HIJRAH dan Salam 2009...

    Semoga tahun ini kita mendapat kecemerlangan dan kejayaan hendakNya... 



     
    PAS HUDUD, UMNO HUDUD, DAP HUDUD, PKR HUDUD... HUDUD HUDUD HUDUD...
    12.24.08 (1:01 pm)   [edit]

    Salam HUDUD untuk semua,

    Alhamdulillah bersyukur aku perkataan HUDUD berbunyi semula di PERSADA MEDIA rakyat MALAYSIA.. sana HUDUD sini HUDUD.. PAS HUDUD, UMNO HUDUD, DAP HUDUD, PKR HUDUD... HUDUD HUDUD HUDUD...

    Nak tanya hangpa tau ka HUDUD nie menatang pa...??

    Aku Jawab pie la......

    " HUDUD.. Potong Tangan Oooo " 

    " HUDUD.. aaa ISLAM punya hukum kelat-kelat tangan.."

    " HUDUD..  itu nak hukum olang SALAH menculi kelat tangan "

    " HUDUD.. hukuman negara ISLAM.."

    Ok dah laa jawab banyak2 pon yg tak reti tu tetap tak reti jugak... lanie aku nak tanya hangpa satu SOALAN...

    " HANG PA AGAMA APA?" 

    Ok JAWAPAN nya - ISLAM - Oooo hang jawab ISLAM.. jadi hang takut apanya bab HUDUD.. kan ianya PERINTAH ALLAH SWT.. sama seperti perintah SURUH MANUSIA BERSOLAT, BERPUASA dan MEMBAYAR ZAKAT... semua nie dah ada dalam Al-Quran jadi dok kalut dan bising apanya.. buat sahajalah... tak banyak sikit janji ada niat nak buat... TAPI Masalahnya orang ISLAM sendiri menolak akan HUDUD nie.. TOLAK pasal apanya pon tak tahu.. TAKUT KENA KERAT TANGAN kaa.. yg takutnya PENCURI sebab depa yg nak kena KERAT TANGAN nya.. AWAT HANGPA semua pencuri kaa??? Oooo HUDUD Zalim kerat tangan ORANG... nuuu yg hangpa HUKUM ORANG GANTUNG SAMPAI MATI tak zalim.... sama ja lah yg nie HUDUD nie pon hukuman yg GANTUNG tu pon hukuman cuma HUDUD perintah ALLAH dan GANTUNG hukuman manusia... disini kita nak ikut PERINTAH SIAPA..??? Hang pa ada USTAZ hangpa pie ngaji dan tanya laa bagi jelas sikit camna benda HUDUD nie...ok dah kot bab nie..

    Nie JAWAPAN untuk yg JAWAB KAMI BUKAN ISLAM -  Looo dah hangpa bukan ISLAM dok hingaq apa kita jalankan HUKUMAN CARA HUKUM yg dok ada laaa.. sebab perintah nie cuma untuk AGAMA ISLAM.... tak ada sapa nak kerat tangan hangpa aihhh sebab dah kompom hangpa BUKAN ISLAM... abiss cerita.. yg dok hingaq nak tolak tu apahal.. tak yah bising nya bukan nak laksanakan HUDUD nie kat hangpa pon...

    OK aku dah jawab kedua2nya.. lanie aku nak tanya UMNO.. hangpa nie ISLAM ka BUKAN ISLAM?? dah JAWAB dalam HATI..!! Yang hangpa dok hingat sangat pasai HUDUD nie pasai pa.. KALAU hang pa ISLAM la nie dah jadi TUGAS hangpa untuk buat HUKUM HUDUD nie... sebab hangpa jugak kata Al-Quran tu turun untuk semua bukan kat orang PAS saja.. lanie tak sah bising buat HUKUM HUDUD tuuu...PAS tak boleh buat sebab depa bukan berkuasa sekarang nie.. kat KELANTAN pon cuma boleh lulus dalam dewan sahaja nak laksana tak boleh sebab HAKIM POLIS persekutuan punya.... So far ok la BERKEHENDAK jugak dari tak mau langsung....

    DAP plak aku nak tanya... yg hangpa bising sangat nie apahal... takut sangat hangpa dengan HUDUD nie pasai paa... awat hangpa nie PENCURI kaa... ROGOL orang kaa.. lalu tangan hangpa nak kena KERAT... itu pasai bising tak mau mau tuu... dah hangpa bising tak ada guna orang bukan nak laksanakan hukuman tu kat hangpa... yg nak kena hanya orang ISLAM sahaja tu pon ISLAM yg dok buat celaka atas muka bumi... seperti MENCURI, MEROMPAK, MEROGOL etc...

    Aku memang MELUAT tengok perangai hangpa bila sembang bab HUDUD nie... melatah macam kera kena belacan... dah ada platform PAKATAN RAKYAT jadi gunalah platform tu.. tak payah la dok buat statement macam celaka tuu.. awat ingat hangpa menang dulu CINA dan INDIA sahaja ka pangkah HANGPA.. kami yg MELAYU nie semuanya PANGKAH UMNO.. hangpa kena ingat semua tuuu... kena bijak berpolitik jangan jadi macam KERA KENA BELACAN.. kena JOLOK sikit MELATAH sampai terkeluaq ayaq kencing.... pie bermesyuarat elok2.. guna mesyuarat PAKATAN RAKYAT untuk nak tahu hujung pangkal dia... nie tak dok sua domoi kat media musuh buat statement sah laa mereka manupulasikan apa yg hangpa cakap tuuu... bengong... SEBUT HUDUD ja DAP melatah.. sebut HUDUD ja DAP melatah... kata PAKATAN tapi cakap macam pelaq dah macam tak nama SEPAKAT dah... hang hang aku aku.... last MUSUH jugak yg BERGEMBIRAnya....

    dah la tu DAP oiii aku dah naik meluat dah kat hangpa nie... macam orang bodo ja nak berpolitik...lain kali kalau nak tanya apa masalah yg timbul pie bising dalam mesyuarat PAKATAN RAKYAT... hangpa tanya tang mana tak puas hatinya....jangan dok meroyan bising kat media MUSUH... takan ini pon nak kena ajaq... 

    Entahlaaa nak kata apa pon tak tau dah last Lu pikirr laa Sendiri...!!!!



     
    sembang AGAMA HANGIT tapi otak ZERO....
    12.24.08 (12:14 pm)   [edit]

    Salam sahabat semua,

    Nie ada satu komen dari seorang pengunjung blog TarakNama nie.. so far tengok dari komen tu saya rasa anda semua dapat meneka setakad mana tahap pemikiran mamat nie... cuba hangpa nilai sat komen beliau sebelom saya nak komen pasal komen dia..

    posted by: saifullah (reply)
    post date: 12.22.08 (6:05 pm)

    Halo Kawan
    Lu hanya layak untuk menjadi penulis Blog saja,
    Lu langsung tak layak nak mengkritik apa yang cuba dilaksanakan oleh pemimpin.
    Wa, tak perlu kenal dengan Lu secara dekat la kawan,
    tetapi dari apa yang Lu tulis diatas pun Wa sudah tahu
    setakat mana ketajaman akal fikiran lu.
    Lebih baik lu jadi Bloger untuk isu-isu remaja, atau hiburan saja cukup lah.
    Lagi banyak Lu becakap lagi banyak kebodohan Lu akan menyerlah.
    Lu boleh cakap "kambing belakang rumah Lu boleh terbang"
    tapi lu kena bagi bukti "eperikal"
    Lu boleh cakap "jambatan bengkok jika siap antara jambatan termahal didunia"
    tapi lu kena bagi bukti "emperikal"
    kalu sekat cakap saja, budak sekolah pun boleh, tak perlu belajar tinggi-tinggi.
    Wa nasihat Lu lagi banyak baca La kawan.
    Lu kena buka minda Lu luas luas la kawan
    Lu jangan jadi penyokong Pas yang buta hati dan fikiran
    Lu jangan mencari kesalahan orang
    Cuba Lu bukak Lu punya baju
    Lu tengok kurap dan panau yang ada pada Lu punya badan dulu
    Lu kasi sembuh itu kurap dan panau dulu
    baru Lu boleh cerita pasal orang lain punya kudis ok
    kalu Lu nak jadi penyokong setia PAS itu Lu punya pasal
    tapi Wa mau kasi ingat sama LU
    'Agama tidak terletak pada tiang masjid"
    "Agama tidak terletak pada tiang bendera"
    "Agama tidak terletak pada Parti"
    " kalau lu mau sokong pas pun wa mau kasi ingat, itu bukan tiket untuk lu masuk syurga"
    "Lu kena tanya sama Lu punya pemimpin dia ada kasi jamin Lu masuk syurga ke tak"
    tapi wa rasa tak sebab, dia sendiri pun belum tentu masuk syurga
    "Lu sama lu punya ketua jangan mudah-mudah mau tuduh lain punya orang kafir"
    "sebeb yang berhak tentukan wa kafir atau tak bukan Lu tapi Allah"
    "So Lu jangan nak pandai-pandai ambil kerja Allah la kawan"
    setahu Wa Allah tak pernah bagi tauliah pada sesiapa untuk menghukum seseorang itu
    kafir atau tak.
    "Lu perlu ingat juga balasan kafir atau tak adalah syurga dan neraka"
    "kalau syurga tu hak Lu, memeng boleh Lu kafirkan orang"
    "tapi selagi Syurga dan neraka tu hak Allah"
    biarlah Allah yang tentukan Wa & Lu kafir atau tak.
    Sudah la kawan
    Lu baik duduk rumah jaga Lu punya famili saja dan jangan campur urusan yang Lu
    sendiri tak tahu sepenuhnya.
    "lagi banyak cakap aaaa lagi Lu nampak BODOH" 

    Amboi bukan main sedap kata kat aku noo.. dalam banyak2 hang komen tu mai sini aku nak jawab simple ja apa yg hang kata tu tak payah dok lu gua..lu gua...

    "Ya betul memang kerja ALLAH menentukan hamba2nya nak masuk mana.. syurga @ neraka.. keputusan terletak padanya.. TAPI harus di ingat KENAPA Allah menyampaikan wahyu pada NABI dan menurunkan Al-Quran... tahukah anda bahawa dalam Al-Quran itulah terletak semua PANDUAN yg patut hendak dilakukan oleh manusia supaya dapat di ketahui mana nak pergi.. SYURGA @ NERAKA...

    jadi yg hang kalut buih apasal.. Oooo dah tau SYURGA & NERAKA kerja ALLAH lalau hang main sental je lah tak mau ikut PANDUAN yg diturunkan dalam AL QURAN...

    MANUAL tak IKUT pastu nak bagi KETA BERJALAN... memang la yg menjalankan KERETA tu ALLAH.. tetapi dia juga bagi PANDUAN suruh hang BUBUH MINYAK, START ENJIN, TEKAN KLASS, MASUK GEAR, TEKAN MINYAK... baru la boleh BERJALAN...

    MACAM tu la jugak SYURGA & NERAKA.. nak masuk SYURGA tapi hidup penuh DOSA.. BOLEH kaa nak masuknya... kan dalam Al-Quran dah kata HIDUP PENUH DOSA tempatnya NERAKA...

    itu pon nak kena habaq kaa.. pie la ngaji bagi jernih sikit kepala otak tuu.. sebodo-bodo aku yg hang kata nie pon aku tau ARAK itu HARAM, JUDI itu HARAM, RASUAH itu HARAm, DEDAH AURAT itu HARAM, BERZINA itu HARAM, BOHONG ORANG itu BERDOSA.. dan kalau buat benda HARAM dan DAPAT DOSA sah dah tempatnya NERAKA...

    pie ngaji lagi la oiii... sembang AGAMA HANGIT tapi otak ZERO.... 



     


    Blog Versi Baru 
    TarakNama.V2


    web counter





    JOM BOIKOT BARANG ISRAEL..JOM BOIKOT BARANG ISRAEL...JOM BOIKOT BARANG ISRAEL....


    Marilah Luangkan
    sedikit masa ANDa
    untuk mengundi
    Blog saya.. segala
    kerjasama ANDa
    amatlah dihargai...
    Bersama Kita Bersama...


    Apa pendapat anda tentang website ini
    Alhamdulillah banyak membantu
    Alhamdulillah OK lee...
    puihh..buruk nak mampos..
      
    Free polls from Pollhost.com




    Anda berasal dari mana?
    Kuala Lumpur
    Selangor
    Perak
    Kedah
    Perlis
    Penang
    Kelantan
    Terengganu
    Pahang
    Johor
    Sabah
    Sarawak
    Melaka
    Negeri 9
    Luar Negara
      
    Free polls from Pollhost.com





    View My Stats

    Ukhwah.com :: Top Blog