Photobucket - Video and Image Hosting
 
APAKAH YG PAS PERJUANGKAN ADALAH AGAMA ISLAM YG SESAT SEHINGGA UMNO TIDAK ADA SEDIKIT PON INGIN MENGETAHUI AKAN KEBENARAN & KEBATHILANNYA.."DahLahLAH, undurLAH, letihLAH, ApaLAH, MengaLahLAH, MengarutLAH...."

Apa beza KERAJAAN NEGERI dan KERAJAAN PERSEKUTUAN


Blog For Free!


Archives
Home
2009 November
2009 February
2009 January
2008 December
2008 November
2008 October
2008 September
2008 August
2008 July
2008 June
2008 May
2008 April
2008 March
2008 February
2008 January
2007 December
2007 November
2007 September
2007 August
2007 July
2007 June
2007 May
2007 April
2007 March
2007 February
2007 January
2006 December
2006 November
2006 October
2006 September
2006 August
2006 July
2006 June
2006 May
2006 April
2006 March
2006 February
2006 January
2005 December
2005 November
2005 September
2005 August
2005 July
2005 May
2005 April
2005 March
2005 February
2005 January
2004 December

My Links
LET GO JOINT tBLOG GROUP'S
RM10Maybank2U
Disertasi
KedahLanie
FGR
Beli VCD on-Line
TauXpe
UstazMUda
SaifuL Islam
Harakah
tranungkite
Malaysia Today
WIKIPIDIA
RM35 seumur hidup..UNTUNG RM8000 sehari
kereta Mayat
iklan apa2aja
Soduku Online
Kamus BI > BM

tBlog
My Profile
Send tMail
My tFriends
My Images

Sponsored
Create a Blog!




  • Kuliah.fm
    (Malaysia - Winamp/RealPlayer)
  • Ikim.fm
    (Malaysia - Media Player)
  • Radio Tarbiyyah
    (Indonasia - Winamp/RealPlayer)
  • Nur Islam
    (Brunai - Media Player)

  •  
    Live Web Radio :
    [ S1 - T.Melewar ]
    [ S2 - Rusila ]
    [ S3 - Putik ]
    Live Web TV :
    [ S1 - KL ]
    [ S2 - Terengganu ]
    [ S3 - Kelantan ]
    [ WTV8 ]
    [ TVPas]

    Untuk Download fail audio & video ini, sila ke laman khusus JITPNT iaitu TerengganuKini.Net
    http://www. terengganukini.net



    Link Sahabat:
    *Kassim Selamat
    *TauXpe 
    *NaBilah
     


    web counter


    JIKA ANDA MEMPUNYA CERITA2 @ ARTIKAL2 YANG MENARIK ANDA BOLEH E-MAILKAN PADA SAYA DI :
    taraknama@gmail.com




     

    Apa beza KERAJAAN NEGERI dan KERAJAAN PERSEKUTUAN
    12.11.08 (8:31 am)   [edit]

    Aku dok tengok sekarang nie kita dah tak dapat beza mana satu politik mana satu pemerintahan. Jika berdasarkan kefahaman aku semasa belajar PENGAJIAN AM di tingkatan 6 dulu dua2 pentadbiran ini tak ada apa bezanya dimana matlamat mereka satu ja berkhidmat kepada masyarakat tak kira warna apa kulit mereka, agama apa mereka, negeri apa mereka, parti apa mereka.. di sebabkan mereka semua warga negara Malaysia..

    Seperti apa yg alku lihat dimana OBAMA dengan HILLARY CLINTON serta Mc CAIN mereka dapat bersama walaupon mereka bermusuhan dalam mengejar pangkat dalam politik Amerika namun matlsmat depa satu.. AMERIKA.

    Namun aku lihat di negara kita ianya berbeza.. JIKA KAMU BIRU dapatlah bantuan kamu sesungguhnya dari BIRU dan jika HIJAU nampaknya sorry to say... fahaman inilah yg tebal masih tertanam dalam kepala PIMPINAN negara.. kenapa tidak dibuang semua itu... ANDAI kamu Pemerintah yg dilantik atas nama berkhidmat untuk negara Malaysia kenapa masih melakukan kerja dengan double standard macam nie.. kenapa nak buat sesuatu kerja kena ada nombor ahli kena pakai nama parti.. JIKA begini terus berlaku sampai bila kita nak menjadikan satu negara satu matlamat dan satu wawasan sedangkan pemimpin masih laghi menjalankan dasar aku aku kamu kamu...

    Jika di campok adukan kuasa Kerajaan dengan politik maka bercelarulah jadinya..bagaimana dengan rakyat yang bukan ahlinya.. sedangkan cukai jugak dikutip kepada mereka tetapi bila nak salurkan balik kepada rakyat kita tengok ahli mana kamu...

    Kita masih lagi keliru mana satu urusan kerajaan mana satu urusan parti.. jika dua hal nie pon tak dapat di bezakan nampaknya jauh lagi matlamat yg kita idam-idamkan... 

    Sekarang cuba kita tengok apa berlaku di Bukit Antarabangsa.. dah jadi cacamerba bila dilihatnya.. KERAJAAN PUSAT seperti penin dan keliru mana satu urusan politik mana satu urusan kerajaan. Isu pertaman timbul bila lawatan Ketua Pembangkang dimana terus dipolitikan dengan menghalang beliau dari memasuki kawasan dengan alasan keselamatan..  tetapi berlaku sebaliknya bila ada lawatan dari golongan menteri dan pimpinan kerajaan pusat. bab Anwar nie ingat lagi aku semasa beliau hendak melawat kawasan tsunami di Kuala Muda suatu dahulu dimana sampai di longgok tanah atas laluan masuk dan dijalankan operasi menyembur asap nyamuk sedangkan semua tu sebelum itu tak ada pon program tersebut... 

    dan yang terbaru PEMBERIAN diskaun 50% HOTEL kepada mangsa dan pinjaman semula oleh Maybank... apa hebat sangat mereka nie.. mereka ibarat sama ja dengan mangsa2 musibah seperti banjir yg sedang berlaku di Pantai Timur sana.. layan biarlah adil janganlah disebabkan mereka kaya raya golongan atas bukit di beri layanan sedemikian... kaya la pada saya jika mampu beli rumah sampai 500k keatas..

    terkini semalam dimana menteri Noh Omar umum teksi PERCUMA untuk mangsa.. teksi PERCUMA dah bagus dah siap menteri umum di Parliman lagi yg malangnya suruh pie register di KAUNTER BARISAN NASIONAL...

    Entahlaaa... nie belom sentuh pinjaman TEKUN, tandatangan pinjaman buku oleh JKKK, Bantuan Penduduk MISKIN dan macam2 lagi...  JIKA macam nie punya politik sampai bila kita tak akan matang... entah laa Malaysiaku...



     


    posted by: pemuda perak (reply)
    post date: 12.15.08 (5:51 am)

    sy setuju dgn pendapat saudara,sbg cth negeri sy,perak.skrng PR perintah.utk urusan sek0lah yg m'merlukn c0p pengesahan,hnye dr t0k sidang persekutuan manakala t0k sidang negeri c0pnye x sah..ad ke ptut..
    hampeh tul..
    p0litik malaysia x matang akibat ruang utk dem0krasi yg sempit..
    psl 2lah..hnyer 1 parti yg perintah pusat sejak merdeka..




    posted by: hmm (reply)
    post date: 12.22.08 (5:50 pm)

    tu la pasal.. pasal tu la...



    posted by: kk (reply)
    post date: 03.22.10 (8:44 am)

    ala ko kene tngok sk tu duduk bwh kuasa kerajaan pusat
    ko kaji la plak pembahagian kuasa kerajaan pusat n negeri
    kalu sume berkuasa
    tak lama lagi perang saudara sbb sume ada kuasa



    posted by: mahadi (reply)
    post date: 05.17.10 (3:00 am)

    itula........selagi pemimpin2 ni orang melayu......cam tula.....bodoh dan sombong

    Your Name:


    Your Comment:




    Blog Versi Baru 
    TarakNama.V2


    web counter





    JOM BOIKOT BARANG ISRAEL..JOM BOIKOT BARANG ISRAEL...JOM BOIKOT BARANG ISRAEL....


    Marilah Luangkan
    sedikit masa ANDa
    untuk mengundi
    Blog saya.. segala
    kerjasama ANDa
    amatlah dihargai...
    Bersama Kita Bersama...


    Apa pendapat anda tentang website ini
    Alhamdulillah banyak membantu
    Alhamdulillah OK lee...
    puihh..buruk nak mampos..
      
    Free polls from Pollhost.com




    Anda berasal dari mana?
    Kuala Lumpur
    Selangor
    Perak
    Kedah
    Perlis
    Penang
    Kelantan
    Terengganu
    Pahang
    Johor
    Sabah
    Sarawak
    Melaka
    Negeri 9
    Luar Negara
      
    Free polls from Pollhost.com





    View My Stats

    Ukhwah.com :: Top Blog